PKP zainwestuje miliardy w połączenia towarowe
Kolejowy transport towarów nie wytrzymuje konkurencji z tirami. Pociągi przewożące ładunki jeżdżą ledwie 20–30 km na godzinę i spóźniają się przeciętnie o ponad 600 minut.
adam woźniak
Kolej rozpoczyna miliardowe inwestycje w modernizację linii towarowych. Priorytetem jest polepszenie dostępu do portów, poprawa połączeń na terenie Śląska oraz usprawnienie najważniejszych tras łączących południe Polski z Wybrzeżem. Ma to zwiększyć przepustowość linii i skrócić czasy przejazdu poprzez likwidację ograniczeń prędkości. Teraz średnia prędkość pociągów towarowych to 20–30 km na godzinę. – Inwestycje pozwolą ją zwiększyć do 40–50 km na godzinę – zapowiada Andrzej Pawłowski, wiceprezes zarządzającej infrastrukturą spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Poprawi to konkurencyjność kolei, tracącej zlecenia na rzecz szybszego transportu tirami.
Już w przyszłym roku zaczynają się prace nad poprawą połączenia z portem w Gdyni. Dojazd pociągów towarowych jest tam teraz utrudniony m.in. przez obciążenie linii prowadzącej przez trójmiejską aglomerację ruchem pasażerskim.
– Kolejowi przewoźnicy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta