Czechy łatwiejsze do ekspansji
Rynek naszych południowych sąsiadów jest dobry dla tych eksporterów, których nie stać na rozwój poza UE.
Adam woźniak
Polscy przedsiębiorcy coraz intensywniej próbują ekspansji na dalekie rynki, ale głównymi odbiorcami polskiego eksportu pozostaną kraje Unii Europejskiej. Do najważniejszych partnerów handlowych należą od lat Czechy. O dużej skali dwustronnych obrotów decyduje bliskość geograficzna i kulturowa. – Dlatego w Czechach łatwe jest zorganizowanie logistyki, badanie rynku czy bieżące zarządzanie i kontrola nad dystrybucją. To dobry kierunek dla firm, które nie mogą od razu pozwolić sobie na daleką ekspansję – stwierdza Piotr Dylak, dyrektor ds. finansowania handlu Banku Zachodniego WBK.
Według Ministerstwa Rozwoju wartość polskiego eksportu do Czech w 2015 roku wyniosła 11,8 miliarda euro i była większa niż cały polski eksport do krajów Azji. Rok wcześniej było to 10,7 mld euro. Także Polska jest bardzo ważnym partnerem dla Czech. Jak podaje Wydział...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta