Za nieudany wyjazd trzeba coś zaoferować
Gdy wakacyjny wyjazd nie dojdzie do skutku z winy firmy turystycznej, ma ona obowiązek zaoferować swojemu klientowi świadczenie zamienne o takim samym lub wyższym standardzie.
Działalność organizatorów turystyki i pośredników turystycznych może być prowadzona wyłącznie po spełnieniu wymogów określonych w ustawie z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych oraz po uzyskaniu wpisu do rejestru. Wymogi te są jednolite w całej Unii Europejskiej, a ich podstawą jest dyrektywa Rady 90/314/EWG.
Wypełniając postanowienia powołanej dyrektywą, w art. 5 ust. 1 ustawy o usługach turystycznych określono warunki wykonywania działalności przez organizatorów turystyki lub pośredników turystycznych. Są to:
- zawarcie umowy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej bądź umowy ubezpieczeniowej na rzecz klientów;
- złożenie marszałkowi województwa oryginałów dokumentów potwierdzających zawarcie ww. umów, wraz z upoważnieniem dla marszałka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta