Mniejszy apetyt na przejęcia
Nie będzie rekordu na rynku fuzji i przejęć linii lotniczych. Przewoźnicy po korekcie prognoz zysku na razie rezygnują z transakcji.
DANUTA WALEWSKA
Lufthansa odkłada w czasie wykupienie Brussels Airlines, a Alitalia już nie jest zainteresowana Air Malta. Mniej prawdopodobne jest też przejęcie skandynawskich linii SAS i Finnair przez konkurencję – odpowiednio Lufthansę i International Airlines Group (British Airways, Iberia, Vueling, Aer Lingus). Inwestora dla LOT też raczej nie widać.
Odwaga mile widziana
– Każdy, kto chce dzisiaj inwestować w europejskie linie lotnicze, musi być bardzo odważny – mówi Addison Schonland, szef AirInsight, amerykańskiej firmy konsultingowej z rynku lotniczego. – Do problemów po zamachach w Brukseli niepewności dołożył Brexit, a potem jeszcze zamach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta