Dla zdrowia i dla urody. Polacy łykają na potęgę
Wartość krajowego rynku suplementów diety sięgnie w tym roku 3,8 mld zł. Rodzime firmy szykują się też do ekspansji za granicę. Anita Błaszczak
Na wzmocnienie, urodę, na sen, odporność i uspokojenie, pamięć i koncentrację – na to wszystko coraz częściej Polacy zażywają kolorowe pastylki, które mogą bez recepty kupić w każdej aptece, a nawet supermarketach. Są nie tylko łatwo dostępne, ale i niedrogie (według firmy badawczej PMR średnia cena opakowania wynosi ok. 16 zł), zaś o korzyściach z ich stosowania przypominają bombardujące od rana do wieczora reklamy.
Sprzyjające zmiany
Producentom i dystrybutorom suplementów diety sprzyja rosnąca dbałość Polaków o zdrowie i urodę w połączeniu ze starzeniem się społeczeństwa. Według badania IR Center w ub.r. 70 proc. polskich internautów brało suplementy diety, a wśród osób do 24 lat i powyżej 65. roku życia ponad 84 proc.
– Po dobrym 2015 r., kiedy sprzedaż suplementów zwiększyła się o 6 proc., do 3,5 mld zł, ten rok ma być jeszcze lepszy – przewiduje firma doradcza PMR, która niedawno skorygowała w górę swoje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta