Turyści skarżą się na przewoźników
konsumenci | Polubownie lub nie – podróżni coraz częściej dochodzą swoich praw, nawet w sporach z zagranicznymi przedsiębiorcami. Pomaga im unijne prawo. katarzyna Wójcik
Z roku na rok polskie Europejskie Centrum Konsumenckie otrzymuje coraz większą liczbę skarg. Od stycznia do połowy sierpnia 2016 r. otrzymało ich aż o 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jeszcze większy przypływ skarg odnotowano w okresie urlopowym. Między 1 czerwca a 16 sierpnia przybyło ich aż o 38 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Turyści skarżą się też do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba skarg zgłaszanych przez pasażerów na przewoźników lotniczych do ULC wzrosła prawie pięciokrotnie.
Samolot lub samochód
– Najwięcej spraw dotyczy transportu – linii lotniczych czy wynajmu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta