Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Turyści skarżą się na przewoźników

23 sierpnia 2016 | Prawo | Katarzyna Wójcik
Coraz więcej osób lata samolotami, dlatego przybywa skarg. Wzrasta też świadomość prawna pasażerów
źródło: Rzeczpospolita
Coraz więcej osób lata samolotami, dlatego przybywa skarg. Wzrasta też świadomość prawna pasażerów

konsumenci | Polubownie lub nie – podróżni coraz częściej dochodzą swoich praw, nawet w sporach z zagranicznymi przedsiębiorcami. Pomaga im unijne prawo. katarzyna Wójcik

Z roku na rok polskie Europejskie Centrum Konsumenckie otrzymuje coraz większą liczbę skarg. Od stycznia do połowy sierpnia 2016 r. otrzymało ich aż o 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jeszcze większy przypływ skarg odnotowano w okresie urlopowym. Między 1 czerwca a 16 sierpnia przybyło ich aż o 38 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Turyści skarżą się też do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba skarg zgłaszanych przez pasażerów na przewoźników lotniczych do ULC wzrosła prawie pięciokrotnie.

Samolot lub samochód

– Najwięcej spraw dotyczy transportu – linii lotniczych czy wynajmu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10529

Wydanie: 10529

Spis treści

Nieruchomości, budownictwo

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament