Rio mniej popularne niż Londyn
telewizja | Widownia relacji z igrzysk nie dorównała tej z Soczi i Londynu. Widzów zniechęciła różnica czasu i słabsze od oczekiwań osiągnięcia polskich olimpijczyków. magdalena lemańska
Średnia widownia relacji z igrzysk w brazylijskim Rio de Janeiro w TVP 1 wyniosła 771,4 tys. osób, w TVP 2 – 883,3 tys., a w TVP Sport 98,9 tys. – podliczyła firma Nielsen Audience Measurement.
Dla porównania igrzyska w Soczi przyciągały do TVP 1 średnio 2,5 mln widzów, a do TVP 2 – 1,54 mln (do TVP Info 482 tys., a do TVP Sport 101 tys.). W przypadku letnich igrzysk w Londynie było to zaś 1,97 mln (w TVP 1) oraz 1,43 mln (w TVP 2). – Zważywszy na różnice w czasie nadawania najciekawszych dla Polaków dyscyplin (m.in. piłka ręczna), nie można wprost porównywać wyników oglądalności ostatnich igrzysk z Londynem czy Soczi, rozgrywanych niemal w tej samej strefie czasowej. W przypadku Rio oglądalności nie sprzyjały też wyniki polskiej reprezentacji, która – w przeciwieństwie do piłkarskiego Euro 2016 – nie zaskoczyła sukcesami – mówi Joanna Nowakowska, menedżer ds. komunikacji i analiz rynku domu mediowego MEC.
Jak ocenia Jędrzej Hugo-Bader, dyrektor w agencji Havas Sports & Entertainment, z wizerunkowego punktu widzenia pozytywnie należy ocenić, że udało nam się przywieźć z Rio ponad dziesięć medali, ale powodów do hurraoptymizmu nie ma.
– Było...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta