Polskie sklepy ciągle odstają od zachodnich
Coraz więcej marek premium i luksusowych rozważa rozwój w Polsce - mówi Anna Hofman, ekspert firmy Cushman & Wakefield.
Rz: Są branże i marki, które chętnie otworzyłyby swoje sklepy przy głównych ulicach handlowych w Polsce, ale nie ma dla nich odpowiedniego miejsca?
Anna Hofman, Associate w dziale Powierzchni Handlowych firmy doradczej Cushman & Wakefield: Ze względu na dobrze rozwijającą się w Polsce gospodarkę, większą liczbę turystów, wyższe płace i aspiracje polskich konsumentów, coraz więcej marek premium i luksusowych rozważa wejście i rozwój w Polsce. Branże z sektora mody, akcesoriów, biżuterii i obuwia od lat przyglądają się Polsce i pierwsze sklepy zaczęły pojawiać się głównie w butikach multibrandowych, ale również w sklepach monobrandowych. Ich decyzja o wejściu na polski rynek jest jednak spowolniona przez ograniczoną dostępność odpowiedniej lokalizacji i sąsiedztwa. Marki premium chcą być obok innych marek, które wspólnie mogą stworzyć destynację zakupową.
Kto wszedł do Polski w tym roku na ulice handlowe, a kto wejdzie?
Obecnie ulice handlowe w Polsce są zdominowane przez ofertę gastronomiczną, gdzie odnotowujemy coraz większą liczbę kawiarni i restauracji. Lokale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta