Dziecko jak koń trojański
Szymon Grzelak, psycholog, prezes Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej
Rz: W badaniach Kids' Power widać znaczny wzrost wpływu dzieci na wybory konsumenckie dorosłych Polaków. Niektórzy mówią wręcz o naszym „dzieciocentryzmie".
Szymon Grzelak: To przewrotne słowo, bo wydaję się, że wcale nie chodzi tu o wzrost roli dziecka w rodzinie, tylko o to, że coraz skuteczniej biznes wpływa na nasze wybory właśnie za pośrednictwem dzieci. To sprytne wykorzystanie faktu, że rodzice w swych wyborach konsumenckich liczą się z opinią pociech. Dzieci nie są tu więc...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta