Koncesja na roboty budowlane i usługi na nowych zasadach
Bardziej liberalne zasady dokonywania zmian w umowach, zmiany dotyczące okresu, na jaki można zawierać umowy czy też określenie katalogu przesłanek unieważnienia umowy – nowa ustawa koncesyjna wprowadza istotne modyfikacje dotyczące problematyki umowy koncesji w stosunku do ustawy koncesyjnej z 2009 r.
Dzisiejszym artykułem zamykamy cykl poświęcony nowej ustawie z 21 października 2016 r. o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi („ustawa koncesyjna"), która wdraża do polskiego systemu prawa regulacje dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/23/UE z 26 lutego 2014 r. w sprawie udzielania koncesji („dyrektywa koncesyjna") i uchyla ustawę z 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi („ustawa koncesyjna z 2009 r."). Po omówieniu najważniejszych zmian wprowadzanych ustawą koncesyjną (Część I opublikowana w dniu 13 grudnia 2016 r.) oraz przestudiowaniu modyfikacji dotyczących aspektów proceduralnych udzielania koncesji na roboty budowlane lub usługi (Część II i Część III opublikowane, odpowiednio, 20 i 27 grudnia 2016 r.), tym razem skupimy się na samej umowie koncesji, stanowiącej fundament współpracy między zamawiającym a koncesjonariuszem.
Warunki udzielenia koncesji
Ustawa koncesyjna określa warunki, od których spełnienia uzależniona jest możliwość zawarcia umowy koncesji z wykonawcą, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza:
- oferta spełnia minimalne wymagania zamawiającego – o ile zostały one określone;
- wykonawca nie podlega wykluczeniu;
- wykonawca spełnia kryteria kwalifikacji (czyli, nawiązując do terminologii ustawy koncesyjnej z 2009 r., warunki udziału w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta