Energetycy kuszą gazem i LED-ami
Spółki obrotu energią z dużych grup nastawiają się w tym roku na walkę o utrzymanie klientów. Chcą im sprzedać więcej w pakiecie. Tak ratują marże. Aneta Wieczerzak-Krusińska
Mimo wzmożonej aktywności reklamowej energetycznych gigantów coraz trudniejsze i droższe staje się odebranie klientów konkurencji. Koncerny nastawiają się więc raczej na utrzymanie obecnych odbiorców niż walkę o nowych. Ratując topniejące zyski, chcą im sprzedać więcej produktów i usług niezwiązanych z prądem.
Zajadła rywalizacja
– Od wielu kwartałów trwa agresywna walka o klienta. Skutkiem są pogarszające się marże. Widać to m.in. po wynikach za trzy kwartały spółki obrotu PGE – wskazuje Paweł Puchalski z DM BZ WBK. Jego zdaniem rywalizacja się zaostrzy. To dlatego, że dziś nie tylko biznes obrotu stara się sprzedać produkty i usługi razem z energią. Swój udział w jej sprzedaży mają także dystrybucja i wytwarzanie, a niewielkie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta