Gino Rossi: buty kontra zegarki
W sporze o naruszenie znaku towarowego jego renomę bada się na chwilę wejścia konkurenta na rynek. Marek Domagalski
Gino Rossi SA, znany producent obuwia, pozwał Marcina L., producenta zegarków. Domagał się zakazania mu używania nazwy „Gino Rossi" jako oznaczenia w sprzedaży i w reklamie zegarków oraz opublikowania w „Rzeczpospolitej" przeprosin.
Wprowadzali w błąd
Zgodnie z art. 296 pkt 3 prawa własności przemysłowej bezprawne jest także używanie znaku towarowego identycznego lub podobnego do renomowanego znaku do innych towarów, jeśli może przynieść używającemu nienależną korzyść lub być szkodliwe dla odróżniającego charakteru bądź renomy znaku starszego. A zdaniem spółki Gino Rossi pozwany bez uprawnienia korzystał z oznaczenia „Gino Rossi" przy produkcji i dystrybucji zegarków,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta