Polscy jubilerzy z roku na rok błyszczą coraz słabiej
Choć sprzedaż biżuterii rośnie, to systematycznie spada liczba tak firm ją produkujących, jak i sklepów. piotr mazurkiewicz
W tym roku Polacy na biżuterię i zegarki mają wydać już 2,8 mld zł i jak wynika z prognoz firmy badawczej Euromonitor International, oznacza to niemal 4-proc. wzrost w ujęciu rocznym. Jednak sytuacja branży jest dużo gorsza – według wywiadowni Bisnode kondycję ponad 90 proc. zarówno producentów, jak i sprzedawców biżuterii można określić jako słabą.
– Fatalna kondycja wśród producentów biżuterii w bezpośredni sposób wpływa na kurczenie się rynku. Z każdym rokiem ubywa od 2 do 3 proc. firm. Szacuje się, że na koniec 2016 roku na polskim rynku działało nieco mniej niż 3,9 tys. producentów biżuterii – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska.
W ślad za tym kurczy się również liczba sklepów. Tylko w ostatnich czterech latach ubyło ich niemal 300.
Rosną też długi
– Odsetek firm z zaległościami w płatnościach m.in. bieżących rachunków, należności na rzecz kontrahentów czy też rat kredytowych, zarówno...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta