Nowe tory i perony za 1,4 mld złotych
Inwestycje w poprawę funkcjonowania kolei mają nie tylko przyciągać nowych pasażerów, ale także przyspieszyć rozwój całego regionu.
Modernizacja linii kolejowych na terenie województwa świętokrzyskiego ma poprawić komfort obsługi podróżnych, zwiększyć dostępność i jakość usług kolejowych oraz podnieść bezpieczeństwo ruchu pociągów na wyższy poziom. W Krajowym Programie Kolejowym (KPK) przewidziano do realizacji w regionie 11 inwestycji, z czego dziewięć umieszczonych jest na liście podstawowej. Będą finansowane z programów operacyjnych: „Polska wschodnia", „Infrastruktura i środowisko" oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Dla części przedsięwzięć przewidziano uruchomienie środków krajowych.
Na liście podstawowej znalazła się likwidacja przejazdów i budowa dwupoziomowych skrzyżowań na Centralnej Magistrali Kolejowej, a także modernizacja odcinka linii nr 8 Skarżysko- Kamienna–Kielce–Kozłów oraz na linii nr 25 Skarżysko-Kamienna–Sandomierz. Ponadto budowa linii kolejowej nr 582 Czarnca–Włoszczowa Północ, budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna i modernizacja istniejących oraz budowa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta