Pół tysiąca koni pod maską
Przedsiębiorcy coraz chętniej wsiadają za kierownice sportowych aut robert przybylski
Unijni biurokraci wspólnie z „zielonymi" mogą narzucać najróżniejsze normy spalania i czystości spalin, a klienci – jeśli tylko ich stać – i tak wybierają jak najmocniejsze samochody. Stąd wynika poszerzenie oferty AMG, który nie tylko tuninguje sedany, ale wziął się za małe hatchbacki oraz SUV-y. Podobnie poszerzyło ofertę BMW. Auta M, kojarzone głównie z lekkimi sedanami, można od kilku lat kupić także w wersji SUV, a w tym roku literkę M można także zobaczyć na największej limuzynie serii 7.
Wzorem Mercedesa i BMW poszły konkurencyjne marki: Audi ma serię S oraz RS, Lexus modele F, Alfa Romeo wprowadza linię Quadrifoglio, Volvo Polestar, a oferowany w USA Cadillac od kilkunastu lat oferuje linię V.
Podwojenie sprzedaży
Nie inaczej jest w Polsce, gdzie przedsiębiorcy, kupujący ponad 80 proc. aut marek luksusowych, coraz częściej sięgają po wersje usportowione. Polska jest czwartym rynkiem w Europie dla marki AMG. W 2016 roku AMG znalazło klientów na 1108 samochodów, gdy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta