Ryzykiem należy zarządzać
Firmy muszą się dobrze przygotować do ekspansji zagranicznej.
Anna Cieślak-Wróblewska
Praktycznie na każdym etapie działalności firmy na rynkach zagranicznych coś może pójść nie tak, a lista potencjalnych niepowodzeń jest bardzo długa. Jak wyliczali uczestnicy panelu „Ryzyka w ekspansji zagranicznej", to m.in zagrożenia organizacyjne, finansowe, prawne czy w końcu biznesowe. Podstawowym sposobem na ich zminimalizowanie jest dogłębne poznanie rynku, na którym firma chce się pojawić.
Co kryje umowa
– Patrząc od strony prawnej, każdy eksporter musi się upewnić, jakie obowiązki będą na nim ciążyć jako na sprzedawcy – zaznaczyła Weronika Achramowicz, partner w Baker McKenzie. Trzeba dowiedzieć się np., jakie informacje powinny być przedstawione na produkcie, jakie są obowiązki rejestracyjne, jak chronić własność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta