Butelki, flakony i pudełeczka, czyli znaki trójwymiarowe
PRZEDSIĘBIORSTWA | Coraz częściej spotyka się w obrocie gospodarczym formy przedstawieniowe znaków towarowych w postaci znaków przestrzennych. Michał Ziółkowski
Forma przedstawieniowa znaków towarowych ewoluowała wraz z rozwojem ludzkości. Początkowo wykorzystywane były znaki graficzne (obrazowe), np. proste kompozycje kreskowe, monogramy i obrazki. Później większego znaczenia zaczęły nabierać znaki słowne i słowno-graficzne, a w następnej kolejności zaczęto wykorzystywać formy przestrzenne (znaki trójwymiarowe), a także zestawie- nia kolorów oraz znaki dźwiękowe.
Jaka definicja
Zgodnie z art. 120 ust. 1 prawa własności przemysłowej (dalej p.w.p.) znakiem towarowym może być każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa. Wyszczególnione w ust. 2 art. 120 p.w.p. oznaczenia, takie jak: wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta