Diesel w odwrocie
Z powodu rosnących wymagań ekologicznych diesel zaczyna tracić na popularności. robert przybylski
Unijna dyrektywa dotyczącą jakości powietrza zaczęła obowiązywać w 2015 roku. Przewiduje ona, że średnia roczna zawartości tlenków azotu nie może przekroczyć 40 miligramów w metrze sześciennym powietrza, zaś 18 razy w roku stężenie może przekroczyć 200 miligramów. Normy ekologiczne szczególnie mocno uderzają w diesla, który może emitować 0,08 grama NOx na kilometr, gdy modele benzynowe jedynie 0,06.
Europejska bitwa o diesla rozgrywa się w Niemczech. Pozarządowa organizacja Deutsche Umwelthilfe (DUH) oskarżyła kilkanaście niemieckich miast (m.in. Dusseldorf, Kolonię, Akwizgran, Essen, Frankfurt nad Menem, Stuttgart, Berlin) o nieprzestrzeganie dyrektywy i nadmierne zanieczyszczenie. W przypadku Dusseldorfu sąd stwierdził, że miasto jak najszybciej powinno wprowadzić zakaz używania takich silników i dodał, że obowiązujące przepisy pozwalające na takie obostrzenia....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta