Priorytet to małe i średnie firmy
Urszula krzyżanowska-Piękoś – Chcemy w tym roku pozyskać 20 tys. klientów firmowych. Wprowadzamy dla nich nowe rozwiązania – mówi wiceprezes Alior Banku w rozmowie z Maciejem Rudke.
Rz: Jeden z elementów strategii Alior Banku na lata 2017–2020 zakłada wzrost finansowania mikro-, małych i średnich firm. Obecnie kredyty dla przedsiębiorstw stanowią prawie połowę całego portfela banku. W jakim tempie będzie się rozwijać?
Bank obsługuje już prawie 190 tys. aktywnych klientów biznesowych. Spodziewamy się w tym roku wzrostu biznesu korporacyjnego o ok. 15 proc., chcemy pozyskać ok. 20 tys. nowych klientów firmowych. Zainteresowanie finansowaniem w segmencie mikro- i małych przedsiębiorstw jest coraz większe, co może wynikać z faktu, że ten sektor obecnie bardzo dynamicznie się rozwija, a przedsiębiorcy szukają dodatkowych źródeł finansowania rozwoju swoich firm. Rozwijając akcje kredytową dla małych biznesów, koncentrujemy się zarówno na atrakcyjności oferty dla klienta, jak i na zachowaniu bezpieczeństwa tego portfela. Jesteśmy też bardzo aktywni w dystrybucji programów pomocy publicznej, przede wszystkim gwarancji portfelowych, które poprawiają warunki oferty dla klienta i stanowią dodatkowe zabezpieczenie dla banku. Zajmujemy drugie miejsce pod względem sprzedaży gwarancji de minimis, udzieliliśmy ich 30 tys. o wartości blisko 6 mld zł.
Nową sprzedaż chcecie łączyć z kolejnymi programami unijnymi. W jaki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta