Rzeczpospolita TV: Polański: polskie firmy chcą wychodzić poza Europę
Nasi przedsiębiorcy są zainteresowani m.in. Stanami Zjednoczonymi oraz wschodem – mówi Michał Polański, dyrektor departamentu promocji gospodarczej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, gość programu Pawła Rożyńskiego. Dyrektor przyznał, że polskie firmy doskonale sobie radzą za granicą. – Od 2009 r. polskie eksport wzrósł ponad 40 proc. Jednak eksportujemy 23 razy mniej niż Chiny, więc mamy jeszcze dużo do nadgonienia – mówił. – Trzeba wspierać polskie firmy w poszukiwaniu i wychodzeniu na nowe rynki i przekonywać je, by w łańcuchu dostaw starały się wspiąć wyżej i na rynkach międzynarodowych oferowały produkty finalne. Warto kreować marki, które byłyby rozpoznawalne na rynkach międzynarodowych – wyliczał. ©℗—gba