Ponad 300 km linii kolejowych znajdzie się pod napięciem
infrastruktura | Elektryfikacja odcinków, na których nie ma jeszcze trakcji, przyczyni się do skrócenia czasu podróży i pozwoli na zwiększenie przepustowości tras. Adam woźniak
Kolej bierze się do modernizacji linii, które do tej pory obsługiwane były wyłącznie przez lokomotywy spalinowe. W ramach Krajowego Programu Kolejowego zostanie zelektryfikowanych 314 kilometrów tras.
Inwestycje pozwolą skrócić czas przejazdu, lepiej wykorzystać tabor i poprawić dostęp do wielu miejsc, m.in. na obszarze Polski wschodniej.
Nadganiają braki
– Szukamy najlepszych rozwiązań na sprawne połączenie sieci kolejowej. Uzupełniamy zaległości na wschodzie Polski, stąd projekty elektryfikacji linii: Stalowa Wola–Lublin, Rzeszów–Ocice, Ełk–Korsze – mówi Ireneusz Merchel, prezes zarządzającej infrastrukturą spółki PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK).
Te inwestycje mają zapewnić dobre połączenia m.in. na magistrali wschodniej w ruchu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta