W pojedynkę świata nie podbijesz
Gospodarka | Województwa szukają możliwości zwiększenia sprzedaży swoich produktów za granicę. piotr mazurkiewicz
Tylko kilka województw może pokazać kategorię towarów czy usług, która jest zdecydowanym lokalnym liderem eksportu – wynika z badania wywiadowni Bisnode Polska. Tymczasem wybór jednej branży ułatwia budowę strategii obecności regionu za granicą.
Przykładem są meble z województwa warmińsko-mazurskiego, stanowiące ponad 10 proc. jego eksportu. W świętokrzyskim są to płytki ceramiczne i kafle, produkowane choćby przez grupę Opoczno. Eksportują je też firmy z sąsiedniego regionu, słynącego z tekstyliów. W Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej działa pięć zakładów Grupy Paradyż, która zatrudnia przeszło 1,7 tys. osób i sprzedaje produkty w blisko 40 krajach. Do liderów polskiego rynku należy także Grupa Tubądzin....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta