Święta bardziej pod choinką niż przy stole
handel | Coraz większą część wydatków Polacy przeznaczają na prezenty. Już ponad połowę. piotr mazurkiewicz
Komercjalizacja Bożego Narodzenia postępuje. To dzisiaj ulubione święto handlowców, ponieważ konsumenci wydają z tej okazji ponad 20 mld zł. – Czas przed Bożym Narodzeniem i tuż po to najlepszy okres dla handlu. Około jedna czwarta obrotów handlu detalicznego jest realizowana właśnie wtedy – mówi Jolanta Tkaczyk, ekspertka w dziedzinie marketingu i zachowań konsumenckich z Akademii Leona Koźmińskiego. – Związane jest to z tradycją kupowania prezentów i przygotowaniami do świąt, jak również z oczekiwaniem – zaraz po świętach – na duże wyprzedaże. Konsumenci niesieni świątecznym nastrojem mniej kontrolują wydatki i na ten czas przekładają większe zakupy AGD czy elektroniki, licząc na szerszą ofertę, lepsze ceny – dodaje.
Bez szaleństw?
Według dorocznego badania firmy Deloitte w tym roku Polacy na wydatki związane z Bożym Narodzeniem przeznaczą o 2 proc. więcej niż rok temu i będzie to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta