Post w Google obciążony podatkami
Usługi reklamowe i ich nieprzewidziane konsekwencje.
Joanna Fiema–Kurek
Wiele organizacji działających w sektorze pro bono aktywnie korzysta z usług serwisów internetowych (takich jak Facebook czy Google), promując swoje działania za pomocą odpłatnych postów lub reklam. Nie wszystkie zdają sobie jednak sprawę z konsekwencji podatkowych takich działań.
Wiele popularnych portali internetowych nie posiada w Polsce siedziby ani miejsca prowadzenia działalności, czyli rezydencji podatkowej. To z kolei wiąże się z tym, że stosuje się do nich szczególne obowiązki podatkowe.
Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych stanowi, że podatnicy, którzy nie mają w Polsce siedziby, podlegają w niej opodatkowaniu od dochodów, które tu osiągają. Uważa się za nie w szczególności dochody z tytułu należności regulowanych przez podmioty mające miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Polski.
Świadczenie przez podmiot zagraniczny usług reklamowych na rzecz polskiej organizacji działającej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta