Czekamy na przyspieszenie „Smart industry” w Polsce
Przedsiębiorstwa w naszym kraju przeznaczają 14,5 proc. przychodów na wdrażanie nowych technologii. To dużo, choć pieniądze inwestowane są głównie w optymalizację dotychczasowej działalności.
michał duszczyk
Wnioski płynące z najnowszego badania, przeprowadzonego przez Siemensa oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT), nie napawają optymizmem. Raport „Smart Industry Polska 2018" wskazuje, że rodzimy przedsiębiorca walczy o utrzymanie swojej firmy na konkurencyjnym rynku i mierzy się z barierami rozwoju technologicznego, a w konsekwencji na drugi plan schodzą kwestie innowacji i długowalowej strategii. – 64 proc. ankietowanych twierdzi, że nie ma pieniędzy na działalność innowacyjną, co jest zrozumiałe, ale aż 62 proc. mówi o braku czasu. To zaskakujące i nie najlepiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta