Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

A telewizor wzięła?

17 listopada 2018 | Plus Minus | Jan Maciejewski

Moment między pociągnięciem spustu a wystrzałem. Intensywniej niż w tej chwili nie można już żyć. Z większym napięciem i ostatecznością. Zamiast huku broni odzywa się równomierne turkotanie kamery. Głowa trzymającego ją mężczyzny odskakuje, jakby został trafiony. On jednak żyje, kamera pracuje, trzeba coś z tym zrobić. Opowiada więc o nocy, której zaczęła się rodzić jego córka.

Najważniejszej sceny w twórczości Krzysztofa Kieślowskiego, a może i w całej historii polskiego filmu, miało nie być. Katarzyna Surmiak-Domańska w wydanej niedawno biografii reżysera pisze, że „Amator" miał się kończyć sceną zniszczenia taśmy filmowej. To w taki sposób główny bohater miał się przyznać do swojej porażki, do tego, że nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11208

Wydanie: 11208

Zamów abonament