Cyfrowe innowacje budują przewagę konkurencyjną
Nowe rozwiązania technologiczne stają się dzisiaj kluczowym czynnikiem nie tylko w konkurencji o klientów, ale także o dobrych pracowników. Anita Błaszczak
Już prawie 80 proc. zatrudnionych na świecie chce pracować w firmach, które rozwijają się cyfrowo, i dla cyfrowych liderów – wynika z badania firmy doradczej Deloitte i amerykańskiego MIT. Jego autorzy zwracają uwagę, że nie dotyczy to tylko młodych pokoleń, ale pracowników we wszystkich grupach wiekowych: od 22 do 60 lat. Z nowych technologii w codziennym życiu – jako konsumenci – korzystają dzisiaj bowiem przedstawiciele różnych generacji. Przyzwyczajeni do dostępnej przez całą dobę rozrywki czy bankowości online, chcą też mieć stały i mobilny dostęp do ofert pracy oraz narzędzi HR w firmie.
Z papieru do sieci
Nowe technologie zmieniają też reguły komunikacji i współpracy w firmach. W badaniu Deloitte siedmiu na dziesięciu pracodawców przewiduje, że w najbliższych latach platformy współpracy online (np. Yammer czy Slack) i firmowe serwisy społecznościowe będą zastępować bezpośrednie spotkania, e-maile i rozmowy telefoniczne. Zdaniem Macieja Sieńczyka, który w agencji zatrudnienia Randstad odpowiada za wdrażanie nowych technologii w Europie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta