Trzeba poprawić klimat dla grafenu
Prawie wszystkie pieniądze, jakie dotychczas przeznaczano w Polsce na rozwój grafenu, przyznawane były pod wpływem emocji. Poza tym brakuje innowacyjnych firm, które zainwestowałyby w tę technologię – twierdzą polscy naukowcy.
Według ekspertów z Politechniki Warszawskiej (PW) choć rynek grafenu na świecie jest coraz większy, to w Polsce wciąż nie ma wystarczająco dobrego klimatu dla tego biznesu. – Do komercjalizacji technologii potrzebne są superinnowacyjne firmy, których u nas niestety brakuje lub dopiero powstają. Za granicą uczelniom niemal od razu udaje się sprzedać swoje technologie do przemysłu. Polskie firmy muszą jeszcze do tego dojrzeć, bo na razie nie rozumieją ogromnego potencjału, jaki tkwi w materiałach dwuwymiarowych takich jak grafen – mówi dr hab. Mariusz Zdrojek, prof. nadzw. PW.
Za dużo emocji
Mało optymistyczne wnioski płyną także z wypowiedzi dr. hab. Ryszarda Fryczkowskiego, prof. nadzw. Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. – Obserwując to wszystko, co się dzieje wokół grafenu z pozycji człowieka, który bada ten materiał i się nim fascynuje, ale z daleka od Warszawy i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta