Wielkanoc daje nieźle zarobić sklepom
Przed świętami Wielkiej Nocy Polacy wydają mniej niż na Boże Narodzenie. Jednak handlowcy mają o co walczyć, bo w grę wchodzą miliardy.
Temat wydatków wielkanocnych nie jest co prawda tak szczegółowo zbadany jak tych przed świętami Bożego Narodzenia, jednak analitycy ostrożnie szacują, że Polacy wydają z tej okazji o co najmniej kilka, a może nawet 10 mld zł więcej, niż zostawiliby w sklepach w tym okresie gdyby świąt nie było.
– Problem z analizą wydatków wielkanocnych polega na tym, że wypadają one w różnych datach. W przypadku wydatków na Boże Narodzenie prezesi sieci handlowych mówią, że to w zasadzie dodatkowy miesiąc w kalendarzu. Wielkanoc, choć znacznie skromniejsza, też oznacza dla handlu dodatkowy impuls. Klienci kupują w zasadzie te same produkty co w ciągu roku, ale na przykład jaj czy ciast sprzedaje się w tym okresie zdecydowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta