Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wielkanoc daje nieźle zarobić sklepom

17 kwietnia 2019 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz

Przed świętami Wielkiej Nocy Polacy wydają mniej 
niż na Boże Narodzenie. Jednak handlowcy mają 
o co walczyć, bo w grę wchodzą miliardy.

 

Temat wydatków wielkanocnych nie jest co prawda tak szczegółowo zbadany jak tych przed świętami Bożego Narodzenia, jednak analitycy ostrożnie szacują, że Polacy wydają z tej okazji o co najmniej kilka, a może nawet 10 mld zł więcej, niż zostawiliby w sklepach w tym okresie gdyby świąt nie było.

– Problem z analizą wydatków wielkanocnych polega na tym, że wypadają one w różnych datach. W przypadku wydatków na Boże Narodzenie prezesi sieci handlowych mówią, że to w zasadzie dodatkowy miesiąc w kalendarzu. Wielkanoc, choć znacznie skromniejsza, też oznacza dla handlu dodatkowy impuls. Klienci kupują w zasadzie te same produkty co w ciągu roku, ale na przykład jaj czy ciast sprzedaje się w tym okresie zdecydowanie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11334

Wydanie: 11334

Spis treści
Zamów abonament