Hiperpersonalizacja kluczem do sukcesu w bankowości
Personalizowane oferty stają się kluczowe w rywalizacji o klientów – mówi Jarosław Hermann, członek zarządu Banku Millennium odpowiedzialny za IT.
Polskie banki wyróżniają się pod względem nowoczesności. Jakie będą za 10–20 lat?
Polska bankowość jest nowoczesna obecnie, ale ta cecha nie jest nam dana raz na zawsze. Pojawiają się nowe technologie, które zmienią świat i interakcje banków z klientem, na przykład wszelkie technologie konwersacyjne typu „proś i rozkaż", asystenci głosowi. To dopiero początek ich rozwoju. Wtargną do wszystkich dziedzin życia i zmienią sposób kontaktu z klientem. Polski sektor finansowy, w tym Bank Millennium, jest dumny z nowoczesnej bankowości mobilnej, ale ona za kilka lat może zniknąć ze względu na nowsze technologie. Istotne zmiany wniesie też z pewnością sztuczna inteligencja oraz wszelkie technologie rozszerzające rzeczywistość.
Jak w tym wszystkim odnajdą się banki?
To także zagadnienie związane z PSD2, czyli unijną dyrektywą wprowadzającą otwartą bankowość. Pojawia się pytanie, czy banki staną się tylko dostawcą produktów i usług bankowych sprzedawanych przez inne instytucje, czy jednak wyjdą poza tradycyjną bankowość i aby zdobyć lub utrzymać klientów, stworzą nowe platformy, samodzielnie lub z innymi dostawcami. Niektóre banki wybiorą tę pierwszą opcję, inne zdecydują się na wyjście poza bankowość, tak jak my to uczyniliśmy, wprowadzając platformę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta