Nawet 800 tys. zł może otrzymać firma na zagraniczną ekspansję
Oferta skierowana jest do mikro, małych oraz średnich firm z województw Polski wschodniej. Warunkiem pozyskania wsparcia jest przygotowanie strategii wejścia na obce rynki, najlepiej te spoza Unii Europejskiej.
Startuje drugi etap naboru wniosków w konkursie organizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Jest on realizowany w ramach środków unijnych przypisanych do działania 1.2 „Internacjonalizacja MSP" programu „Polska wschodnia" (obejmuje on województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie oraz podkarpackie). Celem tej części programu jest wspomóc mikro, małych oraz średnich przedsiębiorców w przygotowaniu i realizacji planu wprowadzenia ich produktów (towarów lub usług) na obce rynki.
Dzięki temu firmy mogą pozyskać nowych klientów, rozszerzyć produkcję (może nawet zwiększyć zatrudnienie z korzyścią dla lokalnej gospodarki), zwiększyć przychody albo je ustabilizować poprzez dywersyfikację ich źródeł. Działalność eksportowa może być korzystna dla firmy także pod kątem dalszego jej rozwoju. Daje nowe doświadczenia, stawia przed innymi (zagranicznymi) konkurentami, z którymi należy się zmierzyć, a to może być bodźcem do inwestowania w badania, prace rozwojowe i dalsze udoskonalanie oferty produktowej.
Z tych samych powodów internacjonalizacja rodzimych firm jest istotna z punktu widzenia całej gospodarki. Zakupy zgłaszane przez zagranicznych klientów lub konsumentów zwiększają bowiem popyt, stymulując w ten sposób produkcję, a w przypadku wyczerpujących się zasobów także...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta