Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Hulajnoga jak rower też pojedzie ścieżką

10 czerwca 2019 | Prawo | Agata Łukaszewicz

Poruszający się na elektrycznych dwukołowcach niebędących rowerem także będą mogli korzystać z dróg, przejazdów i pasów dla cyklistów.

 

Elektryczne hulajnogi już nie będą poza prawem. Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło projekt zmian w przepisach drogowych, który ureguluje zasady ruchu urządzeń transportu osobistego. Będą traktowane jak pojazdy.

Co to jest UTO? Według resortu to urządzenie transportowe przeznaczone do poruszania się wyłącznie przez kierującego, znajdującego się na tym urządzeniu, o szerokości nieprzekraczającej w ruchu 0,9 metra, długości nieprzekraczającej 1,25 metra, masie własnej nieprzekraczającej 20 kg, wyposażone w napęd elektryczny, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h.

Na UTO w kasku

– Część krajów próbuje ograniczyć prędkość hulajnóg elektrycznych do 18–20 km/h, ale my uznajemy, że to lubiany pojazd i może być większy limit – mówił Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11377

Wydanie: 11377

Spis treści
Zamów abonament