Switch kusi polskich twórców gier
Nintendo sprzedało już ponad 35 mln egzemplarzy konsoli Switch, a we wrześniu zadebiutuje jej odchudzona wersja – Lite. To znakomite wieści dla polskich firm. grzegorz burtan
Sprzedaż gier na Nintendo Switch stanowi wciąż niewielką część rynku elektronicznej rozrywki. Jego łączną wartość szacuje się na około 150 mld dol., a tytuły na tę konsolę stanowią tylko pięć procent. Wydaje się, że to niewiele, trzeba jednak pamiętać, że na swój wynik konsola pracuje zaledwie od dwóch lat. Dla porównania, PlayStation 4 oraz Xbox One zadebiutowały na rynku w 2013 r. Pierwsza znalazła od tego czasu ponad 96 mln nabywców, druga natomiast niecałe 43 mln.
Walka o portfele graczy
Także polscy twórcy zdecydowali się wskoczyć na falę popularności tej przenośnej konsoli. Do sprzedaży trafiło już ponad 100 gier, które powstały nad Wisłą, a w przygotowaniu lub przededniu premiery jest ponad drugie tyle. Rynek jest już dość nasycony, bo w cyfrowym sklepie (zwanym Nintendo eShop) dostępnych jest już ok. 1800 tytułów. Jacek Głowacki, dyrektor rozwoju z iFun4all, opisuje zmiany, jakie nastąpiły od momentu premiery konsoli i czy Switch jest dalej korzystny.
– Wydawanie gier na Switch...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta