Karty uprawniające do zniżki
Spółka należąca do międzynarodowej sieci sklepów odzieżowych, w ramach działań marketingowych, przyznaje imienne karty rabatowe uprawniające do zakupu odzieży w swoich sklepach z 20 proc. rabatem. Karty przewidują limity na zakupy z wykorzystaniem rabatu (rabat nie może przekroczyć 2000 zł). Program rabatowy adresowany jest do szerokiego kręgu osób. Adresatami mogą bowiem być osoby współpracujące ze spółką, jej pracownicy, członkowie rodzin pracowników spółki, jak również inne osoby niezwiązane ze spółką.
W związku z tym, spółka wystąpiła do dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z wnioskiem o interpretację, czy po stronie pracowników i ich rodzin oraz osób trzecich powstanie przychód opodatkowany PIT, w związku z którym spółka będzie musiała działać w charakterze płatnika lub sporządzić informację podatkową.
Zdaniem spółki, przychód taki nie powstanie. Nie mamy tutaj bowiem do czynienia z nieodpłatnym lub częściowo odpłatnym świadczeniem, lecz z obniżeniem ceny zakupu towarów, z której może skorzystać potencjalnie nieograniczona grupa osób. W rezultacie skorzystania z rabatu zapłacona kwota stanowi rzeczywistą cenę zakupu towaru dla nabywcy.
Dyrektor KIS zgodził się ze stanowiskiem spółki w interpretacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta