Wojna na paczki w Polsce przybiera na sile
Niemiecki Geis padł ofiarą ostrej konkurencji w branży kurierskiej. Teraz na pierwszy plan wysuwa się rywalizacja Poczty z InPostem na rynku automatów. Państwowa spółka może ją przegrać.
Rywalizacja na dynamicznie rosnącym rynku kurierskim w Polsce zaostrza się. Odczuła ją firma Geis Parcel, która wycofuje się z tego typu usług w naszym kraju. Eksperci twierdzą, że pozostali operatorzy balansują na krawędzi, walcząc o klienta. Z jednej strony bowiem oferują usługi na granicy opłacalności, a z drugiej muszą się mierzyć z największą zmorą branży – brakiem rąk do pracy.
– Niedobór pracowników w logistyce w ciągu ostatnich kilku lat jest coraz bardziej widoczny. Problem z ich pozyskiwaniem zaczął się pojawiać już w 2016 r. i wciąż narasta. To wyzwanie dla wszystkich firm z branży – przyznaje Adam Kwiatkowski, dyrektor zarządzający grupą Geis w Polsce.
Z kolei Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska, wielokrotnie przekonywał, że ceny usług kurierskich w naszym kraju należą do jednych z najniższych w Europie, a firmy operują na granicy rentowności.
Poczta ma problem
Firma Geis miała jedne z najgorszych wyników wśród dużych operatorów na rynku KEP (kurier-ekspres-paczka). W 2018 r. zwiększyła obroty tylko o 4,8 proc. w ujęciu wartościowym i 5,2 proc. w ujęciu ilościowym, podczas gdy liderzy notowali dwucyfrowy wzrost. Z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta