Google tnie niemobilnych
Firmy, które uruchamiają witryny internetowe lub sklepy online, a nie zadbają o dostosowanie się do smartfona, mogą zniknąć z wyszukiwarki. Michał Duszczyk
Google mocno ruszył z zapowiadanym w zeszłym roku indeksowaniem stron WWW w swojej wyszukiwarce. Zamiast witryn przygotowanych do wyświetlania na ekranie komputera bot Google bierze teraz pod uwagę te przyjazne dla urządzeń mobilnych. Jeśli strona nie wyświetla się poprawnie na telefonie czy tablecie, może spaść nisko w wynikach wyszukiwania, a nawet z nich zniknąć.
Reguła Mobile First Index na razie dotyczy tylko nowych stron. Pozostałe mają jeszcze czas na dostosowanie się do zmienionych reguł.
Artur Pajkert z firmy hostingowej Linuxpl.com nie ukrywa, że te zmiany to wyzwanie dla przedsiębiorców, ale spełnienie wymogów nie jest trudne, bo nie trzeba inwestować w nową stronę mobilną. Wystarczy stworzyć stronę responsywną, która dostosuje się do ekranu, na którym jest oglądana.