Pizza to nowe polskie danie narodowe
Jesteśmy jednym z państw, w których włoska potrawa zrobiła furorę. I nic nie wskazuje, aby to się miało zmienić. Pizzę kupuje 60 proc. Polaków.
W niedzielę 9 lutego przypada Dzień Pizzy, który w Polsce powinien być świętowany wyjątkowo hucznie. Jesteśmy bowiem jedną z największych społeczności wielbicieli pizzy na świecie. O ile kuchnia polska ma wielu zwolenników, o tyle poza domem zdecydowanie preferujemy sięganie po dania z innych państw, a najczęściej – z Włoch.
Z pizzerii i sklepu
– W Szwecji i we Włoszech, podobnie jak w Polsce, pizza jest najchętniej wybieraną potrawą, natomiast w innych krajach europejskich często prym wiodą burgery, a dalej dania azjatyckie i lokalne – mówi Piotr Kruszyński, prezes PizzaPortal.pl.
To drugi co do wielkości serwis obsługujący gastronomiczne zamówienia online. Z jego danych wynika, że ponad 50 proc. transakcji to pizza. To niejedyny dowód sukcesu włoskiego dania. Z raportu „Polska na talerzu" sieci Makro wynika, że pizzerie to najczęściej odwiedzane przez konsumentów lokale gastronomiczne, wygrywają nawet z sieciami fast food.
– Pizza jest jednym z ulubionych dań Polaków. Sieć restauracji Pizza Hut wpisuje się w ten trend, zwiększając liczbę restauracji z 60 do 150 w ostatnich trzech latach – mówi Izabela Winszta, rzecznik AmRestu, który prowadzi w Polsce sieci KFC, Pizza Hut czy Starbucks. – W 2019 r. klienci Pizza Hut zjedli prawie 7 milionów pizz, czyli o ponad milion więcej niż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta