Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uliczne witryny znowu otwarte

24 kwietnia 2020 | Ekonomia i rynek
źródło: Rzeczpospolita

Marki odzieżowe i obuwnicze zaczęły ponownie otwierać sklepy. Giganci przyjęli różne strategie. URSZULA ZIELIŃSKA

 

W różny sposób podchodzą firmy z branży obuwniczo-odzieżowej do poluzowanych od poniedziałku zasad handlu. Wśród przedstawicieli branży są zarówno tacy, którzy próbują sił w starciu z epidemią i testują zachowania konsumentów, jak i tacy, którzy na otwarcie sklepów jeszcze się nie zdecydowali. Według danych, które zebraliśmy, obecnie działa około 11 proc. istniejących sklepów z odzieżą i obuwiem. Będzie ich przybywać.

Handel poza galerią

Do pierwszej grupy firm, które zdecydowały się na otwarcie sklepów, należy obuwniczy gigant CCC. Firma założona przez Dariusza Miłka jest w trakcie sprzedaży nowych akcji. Chce pozyskać z emisji 400–500 mln zł i musi przekonać inwestorów, że warto wyłożyć pieniądze.

Na początku tygodnia ruszyło 100 sklepów CCC ulokowanych poza galeriami handlowymi, w tzw. parkach handlowych. W wypadku CCC odpowiadają one za około 20 proc. wszystkich sklepów firmy w kraju.

– Myślę, że to biznesowo uzasadniona decyzja – ocenia ruch CCC Konrad...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11642

Wydanie: 11642

Spis treści

Reklama

Nieprzypisane

Zamów abonament