Miasta nie rezygnują z ekologicznej ścieżki
Wdrożenie paliwa wodorowego wymaga wielopoziomowych inwestycji – mówią Piotr Wroński, członek zarządu Medcom, i Paweł Choduń, dyrektor finansowy Medcom. Materiał powstał we współpracy z firmą Medcom
Jak na chęć inwestowania przez samorządowców w innowacyjne rozwiązania transportowe wpłynęła pandemia?
Piotr Wroński: Z naszej perspektywy inwestycje dalej funkcjonują. Polskie miasta nie rezygnują z ekologicznej ścieżki. Dostrzegamy upowszechnianie się wymogów dotyczących energooszczędnych technologii w pojawiających się przetargach. Ciekawym przykładem jest Warszawa, która inwestuje w ekologiczny transport. Kolejne polskie miasta też zaznaczają te wymogi, np. Wrocław, Poznań, Kraków. Coraz mocniej inwestują w bezemisyjny transport miejski.
Paweł Choduń: Pandemia jeszcze nie zdążyła się odbić na naszym rynku, bo w przypadku transportu publicznego mówimy o długoterminowych inwestycjach. Przetargi, które już zostały podpisane, są realizowane. Problemem może być przyszłość, bo ciężka sytuacja odbije się na sytuacji finansowej budżetów państwowych i samorządowych. Rynek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta