Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wielkość busa przekłada się na koszt utrzymania dworca

29 lipca 2020 | Orzecznictwo | Aleksandra Tarka

Stała, maksymalna opłata za zatrzymanie na gminnym przystanku dla wszystkich przewoźników, bez względu, czy wożą kilkadziesiąt czy kilka osób, to dyskryminacja.

Jedną z branż, które mocno ucierpiały przez koronawirusa, były przewozy pasażerskie. Przez lockdown spowodowany pandemią setki małych busów i większych autobusów na tygodnie zostały uziemione w bazach. Ich właścicieli, którzy dziś liczą straty i każdy grosz przez wydaniem oglądają dwa razy, z pewnością ucieszy jeden z najnowszych wyroków Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie. Wynika bowiem z niego jasno, że przy kalkulacji stawek opłat za zatrzymywanie się na przystanku samorządowcy muszą brać pod uwagę to, jakim taborem dysponuje przewoźnik. A ustalanie jednolitej stawki dla małych i dużych autobusów jest niezgodne z przepisami.

Prokuratorskie oko

Spór w sprawie dotyczył uchwały rady miejskiej Nowe Brzesko z listopada 2012 r., w której określono zasady korzystania z przystanków autobusowych i ustalono wysokości stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych zlokalizowanych na terenie gminy i miasta. A zaczął się, gdy jej zapisom postanowił przyjrzeć się jeden z krakowskich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11722

Wydanie: 11722

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament