Wydatki na ekożywność rosną szybciej niż rynek
Mimo pandemii i deklarowanych w związku z nią oszczędności wydatki na produkty ekologiczne nie tylko nie spadają, ale wręcz rosną szybciej niż wcześniej. PIOTR MAZURKIEWICZ
Certyfikowane produkty ekologiczne to od lat jedna z najdynamiczniej rosnących części rynku spożywczego. Z najnowszego badania firmy Nielsen, które „Rzeczpospolita" poznała jako pierwsza, wynika, że w pierwszym półroczu rynek ten urósł w Polsce o 28 proc. w ujęciu rocznym. Rok temu pierwszych sześć miesięcy przyniosło wynik wyższy o 19,8 proc. wobec 2018 r., zatem mimo pandemii i cen wciąż wyższych od standardowych odpowiedników, sektor rośnie coraz szybciej.
Nielsen podaje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy Polacy wydali na takie produkty w sumie ponad 700 mln zł, ale faktyczna kwota jest jeszcze wyższa. Dane Nielsena nie obejmują bowiem świeżych owoców i warzyw sprzedawanych na wagę czy całego handlu internetowego, a on zwiększa się coraz wyraźniej.
Zmiany zachodzą również w ramach poszczególnych kategorii produktów ekologicznych – w 2019 r. czwartą pozycję...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta