Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Linia lotnicza nie płaci za wybryki pasażera

14 sierpnia 2020 | Prawo co dnia

Nie dostaną odszkodowania osoby, które nie wyleciały o czasie przez awanturnika bez maseczki. RENATA KRUPA-DĄBROWSKA

 

Europejski Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał orzeczenie korzystne dla przewoźników lotniczych. Przesądził bowiem, że nie wolno domagać się odszkodowania w wysokości 600 euro za ponadtrzygodzinne opóźnienie lotu samolotem z powodu agresywnego pasażera.

W sprawie, którą zajął się TSUE, pasażer kupił bilet u portugalskiego przewoźnika TAP na lot z Fortalezy (Brazylia) do Oslo (Norwegia) z przesiadką w Lizbonie (Portugalia). Lot mocno się jednak opóźnił.

Okazało się, że wcześniej samolot obsługiwał inny lot i miał awaryjne lądowanie, bo jeden z pasażerów był agresywny, pogryzł sąsiada i zaatakował innych, także załogę samolotu. Trzeba więc go było usunąć z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11736

Wydanie: 11736

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament