Linia lotnicza nie płaci za wybryki pasażera
Nie dostaną odszkodowania osoby, które nie wyleciały o czasie przez awanturnika bez maseczki. RENATA KRUPA-DĄBROWSKA
Europejski Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał orzeczenie korzystne dla przewoźników lotniczych. Przesądził bowiem, że nie wolno domagać się odszkodowania w wysokości 600 euro za ponadtrzygodzinne opóźnienie lotu samolotem z powodu agresywnego pasażera.
W sprawie, którą zajął się TSUE, pasażer kupił bilet u portugalskiego przewoźnika TAP na lot z Fortalezy (Brazylia) do Oslo (Norwegia) z przesiadką w Lizbonie (Portugalia). Lot mocno się jednak opóźnił.
Okazało się, że wcześniej samolot obsługiwał inny lot i miał awaryjne lądowanie, bo jeden z pasażerów był agresywny, pogryzł sąsiada i zaatakował innych, także załogę samolotu. Trzeba więc go było usunąć z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta