Studia wykorzystują potencjał cyfrowej rozrywki
Wybuch pandemii zwiększył zainteresowanie grami komputerowymi. Polskie firmy kują żelazo, póki gorące. KATARZYNA KUCHARCZYK
W ostatnich tygodniach na rynek trafił wysyp zapowiedzi nowych gier autorstwa polskich producentów. Pandemia nie zahamowała rozwoju branży – wręcz przeciwnie, stanowi dodatkowe paliwo do jej wzrostu. Najbardziej wyczekiwaną grą na świecie jest „Cyberpunk" CD Projektu. Gra – po dwukrotnym przełożeniu terminu – ma zadebiutować 19 listopada. Kilka dni temu odbył się drugi odcinek Night City Wire, pokazujący kolejne szczegóły gry. Pokaz na kanale YouTube ma już niemal milion wyświetleń.
Według portalu Newzoo rynek gier w latach 2018–2023 ma rosnąć średniorocznie o prawie 8 proc., do ponad 200 mld dolarów w 2023 r. Polskie studia zdecydowaną większość przychodów osiągają za granicą. Z jednej strony,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta