Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient traci w starciu z potentatami

27 sierpnia 2020 | Moje pieniądze | Renata Skibińska
Wyliczając koszt naprawy ubezpieczyciel  powinien się kierować obiektywnymi kryteriami
źródło: Shutterstock
Wyliczając koszt naprawy ubezpieczyciel powinien się kierować obiektywnymi kryteriami

Czterech ubezpieczycieli stosuje w autocasco różne kryteria do wyceny szkody całkowitej i szkody częściowej – twierdzi rzecznik finansowy. Wzywa towarzystwa do zaniechania nieuczciwych praktyk.

 

Do rzecznika finansowego wpływa coraz więcej sygnałów od klientów firm ubezpieczeniowych, skarżących się na stosowanie niejednolitych kryteriów przy ustalaniu odszkodowania z AC. Kryteria te zależne są od tego, czy w samochodzie objętym polisą autocasco doszło do szkody częściowej czy całkowitej.

Szkoda całkowita ma miejsce wtedy, gdy koszty naprawy rozbitego auta przekraczają określoną w warunkach ubezpieczenia procentową wartość pojazdu w stanie sprzed wypadku. W polisach AC zazwyczaj jest to przekroczenie 70 proc. wartości samochodu. Szkoda częściowa jest wtedy, gdy koszty naprawy są niższe niż wspomniana wartość procentowa. Wówczas ubezpieczyciel...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11746

Wydanie: 11746

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Nieprzypisane

Zamów abonament