Port zewnętrzny w Gdyni bliżej
Przyspieszają prace nad inwestycją w infrastrukturę portową w Gdyni. To ważne, bo czas gra rolę, a konkurencja nie śpi. Materiał powstał we współpracy z Portem Gdynia
Podczas III Forum Wizja Rozwoju w Gdyni eksperci z zakresu gospodarki morskiej, partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP), urbaniści, architekci oraz finansiści szczegółowo analizowali efektywność ekonomiczną budowy Portu Zewnętrznego, którego realizację forsuje Zarząd Morskiego Portu Gdynia.
To strategiczna inwestycja. Głębokowodny Port Zewnętrzny ma powstać na sztucznym lądzie wychodzącym poza obecny falochron. Dzięki inwestycji zdolności przeładunkowe Portu Gdynia mają wzrosnąć o 2,5 mln TEU. Będzie on też mógł przyjmować statki o zanurzeniu do 16 m.
Czy to się opłaca
– Port Zewnętrzny w Gdyni to duża inwestycja polegająca na tym, że powstanie pirs wychodzący w wody Zatoki Gdańskiej. Będzie to olbrzymi terminal przeładunkowy o powierzchni ok. 151 ha, mogący przyjąć największe statki oceaniczne wpływające do basenu Morza Bałtyckiego – mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Port będzie miał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta