Polski biznes pokazał ludzką twarz w czasie pandemii
Na przeszło pół miliarda złotych można już szacować wartość rzeczowej i finansowej pomocy polskich firm w walce z koronawirusem. Włączyły się w nią praktycznie wszystkie duże spółki i tysiące małych przedsiębiorstw.
Nie ma dokładnych danych, ile przedsiębiorstw zaangażowało się w walkę ze skutkami Covid-19, ale wiadomo, że są ich setki, wśród nich największe spółki o globalnych zasięgu i małe rodzinne biznesy. Wiele z nich ruszyło z pomocą zaraz po wybuchu pandemii, ratując służbę zdrowia sprowadzanymi na własną rękę dostawami rękawic ochronnych, maseczek, przyłbic i środków do dezynfekcji.
Według raportu „CSR w czasie pandemii", który opracował serwis Market Hub, w pierwszych miesiącach pandemii ponad 200 firm różnych branż wspierało służbę zdrowia i społeczeństwo. Już w marcu polski biznes przekazał na walkę z koronawirusem ponad 100 mln zł – nie licząc pomocy rzeczowej m.in. w formie posiłków dla medyków lub sprzętu. Z kolei wartość kwietniowej pomocy firm raport oszacował na 60 mln zł.
Ratunek dla zdrowia
– Pierwsza fala pandemii była dla biznesu, jak i dla całego społeczeństwa, szokiem, czarnym łabędziem, teoretycznie możliwym, ale niewyobrażalnym. Jednak biznes potrafił szybko zareagować, wykazując się pomysłowością i empatią, zarówno wobec swoich pracowników, jak i otoczenia – podkreśla Marzena Strzelczak, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które opublikowało dotychczas trzy mapy dobrych praktyk – z podsumowaniem działań firm partnerskich w czasie pandemii. Jak z nich wynika,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta