Koronawirus uwrażliwił biznes na potrzeby społeczeństwa
O CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, jest w Polsce coraz głośniej. Pandemia koronawirusa niewątpliwie wpłynęła pozytywnie na wzmocnienie tego trendu – twierdzą zgodnie przedsiębiorstwa.
Covid-19 postawił przed biznesem wiele nowych wyzwań, także w zakresie społecznej odpowiedzialności. I to w różnych obszarach.
– Na początku wszyscy mierzyliśmy się z podstawowymi potrzebami zapewnienia bezpieczeństwa oraz ochrony zdrowia pracowników i klientów. Potem zaczęliśmy odpowiadać na potrzeby naszego otoczenia: wspieraliśmy sektor zdrowia i służby pomocowe, naukę dzieci czy akcje pomocowe dla seniorów – wymienia Witold Drożdż, członek zarządu Orange Polska. Dodaje, że te wyrazy solidarności są oczywiście ogromną wartością, ale niezmiernie ważne jest, aby spojrzeć na wyzwania społeczne i odpowiadać na nie w szerszej perspektywie.
– Dlatego sądzę, że pandemia z jednej strony była dla biznesu sprawdzianem jego wrażliwości i uważności, z drugiej zaś czasem refleksji nad wartościami i priorytetami działań – mówi.
Rośnie waga ESG
Pandemia koronawirusa spowodowała, że inwestorzy – szczególnie zagraniczni – jeszcze większą wagę przywiązują do kwestii środowiskowych, społecznych i związanych z zarządzaniem (ESG) w ocenie spółek.
– Obecny kryzys pokazał, że organizacje stawiające na odpowiedzialność w każdym aspekcie działalności po prostu lepiej radzą sobie w obliczu Covid-19 – podkreśla Daria Sulgostowska, rzeczniczka CCC.
Wtóruje jej Jacek Owczarek,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta