Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dajcie nam więcej emocji

05 czerwca 2021 | Plus Minus | Kamil Kołsut
źródło: AFP

Szef Liverpoolu Peter Moore stwierdził kilka lat temu, że Manchester United może być najgroźniejszym rywalem na boisku, ale o uwagę młodego widza jego klub będzie raczej rywalizować z grą Fortnite. To znak czasu – sport musi być konsumentom podany po nowemu, dostępny szybko, łatwo i wszędzie, lub czeka go stopniowa marginalizacja.

Siłę pieniądza we współczesnym sporcie najlepiej pokazuje próba stworzenia elitarnej piłkarskiej Superligi. Szefowie najbogatszych klubów trafnie zdefiniowali wiele cech współczesnego sportu, który jest odbiciem świata, gdzie pieniądz nie ma narodowości, a bogaci chcą być jeszcze bogatsi.

Pomysł nie powstał w próżni, krezusi odpowiedzieli na zapotrzebowanie rynku. Bardzo możliwe, że trafiliby w gusta kibica, który głosuje pilotem, jednak marketingowo Superliga okazała się bublem. Projekt trafił do „zamrażarki", ale jego twórcy wskazali dzisiejszym władcom sportu skalę zagrożeń, na które już teraz muszą odpowiadać.

Prezes Realu Madryt Florentino Perez wyjaśniał, że 40 proc. ludzi poniżej 24. roku życia nie interesuje się dziś piłką nożną. – Spotkań jest bardzo dużo, ich poziom spada, a młodego kibica zajmuje co innego. Jeśli mecze są dla nich zbyt długie, a przez to niezbyt interesujące, to być może będziemy musieli je skrócić – mówił Hiszpan. – Młodzi kibice potrzebują rzeczy krótszych, bo koncentracja na spotkaniu, które trwa przez 90 minut, jest dla nich niezwykle trudna. Oni nie konsumują już piłki tak, jak my kiedyś – potwierdza piłkarz Barcelony Gerard Pique. Były argentyński gwiazdor Pablo Aimar uważa, że należy do ostatniego pokolenia, którego przedstawiciele oglądają mecze w całości.

Na alarm bije...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11979

Wydanie: 11979

Zamów abonament