Outdoor i kina odrabiają reklamowe straty
O 22 proc. urosły w tym roku przychody firm reklamy zewnętrznej. Reklamy wróciły też do kin. W poturbowanych przez Covid-19 segmentach nadal czuć niepewność.
Reklama zewnętrzna (outdoor) i kinowa to dwa segmenty rynku, które należą do największych przegranych pandemicznego roku. Ich obroty spadły o blisko 40 i 80 proc. W tym roku mogą notować istotny wzrost.
Według Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej firmy outdoorowe w minionym półroczu, a szczególnie w drugim kwartale zanotowały dużo wyższe przychody (IGRZ) niż rok wcześniej. W samym drugim kwartale urosły one o 143 proc. do 113 mln zł – szacuje IGRZ. Po półroczu były o 22 proc. wyższe niż rok temu.
Krzysztof Kulesz, dyrektor w reklamowej Publicis Groupe, która jest współautorem raportu opublikowanego przez izbę, wskazuje jednak na kilka spraw, które podcinają outdoorowi skrzydła.
– Pierwszy kwartał tego roku był dla firm reklamy zewnętrznej fatalny. Ożywienie nastąpiło...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta