Czesi podkopują monopol Intercity
Prywatny RegioJet chce przejąć pasażerów PKP na dalekich trasach. Będzie jeździł częściej i taniej niż pendolino.
Monopol PKP na obsługę najbardziej obleganych linii kolejowych chce złamać RegioJet. W ubiegłym tygodniu Urząd Transportu Kolejowego (UTK) poinformował, że czeski przewoźnik chce jeździć na trasie Wrocław–Katowice–Warszawa. Pociągi kursowałyby co dwie godziny, prawie 480-kilometrowa podróż zajęłaby niecałe pięć godzin. Polski regulator rozpatruje także wniosek RegioJet o zgodę na uruchomienie relacji Kraków–Gdynia przez Warszawę. Składy wyjeżdżałyby z Krakowa co dwie godziny od 5.55 do 19.55, natomiast z Gdyni od godziny 4.30 do 18.30. Przejazd Kraków–Warszawa ma zająć 2,5 godziny, a z Krakowa do Gdyni niespełna sześć godzin.
RegioJet chce zacząć jeździć na obu trasach od grudnia 2022 r. Wejście w rywalizację z PKP Intercity przyniosłoby pasażerom nie tylko wzrost liczby połączeń, ale także niższe ceny. Na liczącej ok. 350 km trasie pomiędzy Ostrawą a Pragą za przejazd w klasie biznes (są cztery klasy) płaci się mniej niż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta